Publicacions

Revistes acadèmiques

Bonini, T.; Sellas, T. (2014). Twitter as a public service medium? A content analysis of the Twitter use made by Radio RAI and RNE. Communication & Society / Comunicación y Sociedad, 27(2). 125-146. [pdf]

Bonini, T. et.al. (2014). Radio formats and social media use in Europe – 28 case studies of public service practice. Radio Journal: International Studies In Broadcast & Audio Media, 12(1/2), 89-107. [www]

Fernández-Quijada, D., Sellas, T., Bonet, M. (2013). Media systems and stateless nations: Catalan and Welsh radio in comparative perspective. Trípodos, 33, 13-32. [pdf]

Sellas, T. (2013). La ràdio a les xarxes socials: els magazins matinals a Twitter. Quaderns del CAC, 39, 23-33. [pdf]

Sellas, T. (2012). A two-dimensional approach to the study of podcasting in Spanish talk radio stations. The Radio Journal: International Studies in Broadcast and Audio Media, 10(1), 7-22. [www]

Sellas, T. (2012). Repositorios sonoros y prescripción de contenidos. El caso iVoox. El profesional de la información, 21(2), 206-209. [pdf]

Llibres

Sellas, T. (2015). “Sports broadcasting in the age of network society. Engagement with listeners through a collective experience”. A Bonini, T.; Monclús, B. (eds.) Radio Audiences and Participation in the Age of Network Society. London: Routledge. [www]

Sellas, T., Bonini, T. (2015). “Masters of brand: A study of social media workers in the Italian and Spanish radio industries”. A Oliveira, M., Stachyra, G. & Starkey, G. Radio: The Resilient Medium. Sunderland: Centre for Research in Media & Cultural Studies. [www]

Sellas, T. (2014). “El podcasting en las relaciones públicas: la voz de las organizaciones en la web 2.0″. a Fernández-Quijada, D.; Ramos-Serrano, M. (eds.), Tecnologías de la persuasión: uso de las TIC en publicidad y relaciones públicas. Barcelona: UOC, 197-214. [www]

Rodero, M., Vázquez, M., Larrea, O., Sellas, T., Comas, E. (2012). “Advertising characteristics and strategies in the prime time sports broadcasts: the final of the Spanish King’s Cup and two radio shows in play”. A: Oliveira, M.; Portela, P. & Santos, L.A. (eds.) (2012), Radio Evolution: Conference Proceedings. Braga: University of Minho: Communication and Society Research Centre. [www]

Sellas, T. (2012). “Twitter en una emergencia”. A Llorens, F. (coord.). El bazar de los locos. The Twitter experience. València: Novadors, 200-203. [www]

Sellas, T. (2011). El podcasting. La (r)evolución sonora. Barcelona: UOC. [www]

Sellas, T. (2011). “Podcàsting. A la recerca de l’oient perdut”. A Fernández-Quijada, D. (ed.). Medi@tic: anàlisi de casos de tecnologia i mitjans. Barcelona: UOC, 47-72. [www]

Sellas, T.; Llambrich, J. (2010). “Podcasting en catalán”. A Pérez de Pedro, J. (coord.). Podcasting, tú tienes la palabra. Madrid: Bubok, 101-111. [www]

Sellas, T. (2009). “Weblogs i podcasts com a eina docent. L’experiència de l’assignatura Nous Formats Digitals“. A: Corcó, J. (coord.). Experiències educatives a la Universitat Internacional de Catalunya en el procés d’integració a l’EEES. Barcelona: Prohom Edicions, 121-134.

Sellas, T. (2008). “Podcasting y radio, en situación de stand-by”. A Flores, J. (ed.) Blogalaxia y Periodismo en la Red: estudios, análisis y reflexiones. Madrid: Fragua, 469-475. [www]

Sellas, T. (2007). “¿Revoluciona el podcasting la comunicación?”. A Cebrian Herreros, M.; Flores, J. Blogs y Periodismo en la Red. Madrid: Fragua, 459-469. [www]

Sellas, T. (2006) “Las reacciones no se han hecho esperar… Dinámicas viciadas del periodismo radiofónico y sus consecuencias a raíz del 11-M”. A: Vara, A.; Rodríguez Virgili, J.; Giménez, E.; Díaz, M. (eds.) Cobertura informativa del 11-M. Pamplona: Eunsa, pp. 291-306. [www]

Ressenyes

Sellas, T. (2013). Las claves de la innovación tecnológica. Portal de la Comunicación. [www]

Informes de recerca

Sellas, T., Bonet, M. (2016). L’àudio a Internet: de la ràdio en línia als projectes nadius. Informe de recerca per al Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). [pdf]

Sellas, T. (2013). La ràdio a les xarxes socials. Anàlisi de l’ús, dinàmica i motivacions de la presència de les emissores generalistes a Facebook i Twitter. Informe de recerca per al Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). [pdf]