Publicacions

Ginesta, X., Sellas, T., Canals, M. (2018, en premsa). Chinese investments in Spanish football. A case study of RCD Espanyol new management trends after Rastar purchase. Communication & Sport.

Sellas, T. (2018, en premsa). Ficción sonora e identidad corporativa. El podcast Aerolínea Momentos en el 90 aniversario de Iberia. Communication Papers.

Sellas, T. (2017). Bonet, M. (coord.). El imperio del aire. Espectro radioeléctrico y radiodifusión. Quaderns del CAC, 20(43), 169-170. [pdf]

Sellas, T., Bonet, M. (2017). Ràdio en línia i projectes nadius a Catalunya. Els riscos i atractius de la incertesa. Quaderns del CAC, 20(43), 155-164. [pdf]

Sellas, T., Bonet, M. (2016). L’àudio a Internet: de la ràdio en línia als projectes nadius. (Informe de recerca. Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Barcelona). [pdf]

Sellas, T., Bonet, M. (2016). La ràdio que es fa sentir: Periodisme radiofònic: de la dictadura a la democràcia. Dins F. Canosa i E. Giralt (Coords.). Història del periodisme a Catalunya. De la Transició al segle XXI (p. 116-137). Barcelona: Sàpiens.

Sellas, T. (2015). Sports broadcasting in the age of network society. Engagement with listeners through a collective experience. Dins T. Bonini, T. i B. Monclús, (Eds.) Radio Audiences and Participation in the Age of Network Society. London: Routledge. [www]

Sellas, T., Bonini, T. (2015). Masters of brand: A study of social media workers in the Italian and Spanish radio industries. Dins M. Oliveira, G. Stachyra i G. Starkey (Eds.). Radio: The Resilient Medium (p. 65-83). Sunderland: Centre for Research in Media & Cultural Studies. [www]

Bonini, T., Sellas, T. (2014). Twitter as a public service medium? A content analysis of the Twitter use made by Radio RAI and RNE. Communication & Society / Comunicación y Sociedad, 27(2). 125-146. [pdf]

Bonini, T. et. al. (2014). Radio formats and social media use in Europe – 28 case studies of public service practice. Radio Journal: International Studies In Broadcast & Audio Media, 12(1/2), 89-107. [www]

Sellas, T. (2014). El podcasting en las relaciones públicas: la voz de las organizaciones en la web 2.0. Dins D. Fernández-Quijada i M. Ramos-Serrano (Eds.). Tecnologías de la persuasión: uso de las TIC en publicidad y relaciones públicas (p.197-214). Barcelona: UOC. [www]

Fernández-Quijada, D., Sellas, T., Bonet, M. (2013). Media systems and stateless nations: Catalan and Welsh radio in comparative perspective. Trípodos, 33, 13-32. [pdf]

Sellas, T. (2013). La ràdio a les xarxes socials: els magazins matinals a Twitter. Quaderns del CAC, 16(39), 23-33. [pdf]

Sellas, T. (2013). La ràdio a les xarxes socials. Anàlisi de l’ús, dinàmica i motivacions de la presència de les emissores generalistes a Facebook i Twitter. (Informe de recerca. Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Barcelona). [pdf]

Sellas, T. (2013). Las claves de la innovación tecnológica. Portal de la Comunicación. [www]

Rodero, M., Vázquez, M., Larrea, O., Sellas, T., Comas, E. (2012). Advertising characteristics and strategies in the prime time sports broadcasts: the final of the Spanish King’s Cup and two radio shows in play. Dins M. Oliveira, P. Portela i L.A. Santos, L.A. (Eds.). Radio Evolution: Conference Proceedings. (p. 305-318). Braga: University of Minho: Communication and Society Research Centre. [www]

Sellas, T. (2012). A two-dimensional approach to the study of podcasting in Spanish talk radio stations. The Radio Journal: International Studies in Broadcast and Audio Media, 10(1), 7-22. [www

Sellas, T. (2012). Repositorios sonoros y prescripción de contenidos. El caso iVoox. El profesional de la información, 21(2), 206-209. [pdf]

Sellas, T. (2012). Twitter en una emergencia. Dins F. Llorens (Coord.). El bazar de los locos. The Twitter experience (p. 200-203). València: Novadors. [www]

Sellas, T. (2011). El podcasting. La (r)evolución sonora. Barcelona: UOC. [www]

Sellas, T. (2011). Podcàsting. A la recerca de l’oient perdut. Dins D. Fernández-Quijada, D. (Ed.). Medi@tic: anàlisi de casos de tecnologia i mitjans (p. 47-42). Barcelona: UOC. [www]

Sellas, T., Llambrich, J. (2010). Podcasting en catalán. Dins J. Pérez de Pedro. (Coord.). Podcasting, tú tienes la palabra (p. 101-111). Madrid: Bubok. [www]

Sellas, T. (2009). Weblogs i podcasts com a eina docent. L’experiència de l’assignatura Nous Formats Digitals. Dins J. Corcó (Coord.). Experiències educatives a la Universitat Internacional de Catalunya en el procés d’integració a l’EEES (p. 121-134). Barcelona: Prohom Edicions.

Sellas, T. (2008). Podcasting y radio, en situación de stand-by. Dins J. Flores, J. (Ed.) Blogalaxia y Periodismo en la Red: estudios, análisis y reflexiones (p. 469-475). Madrid: Fragua. [www]

Sellas, T. (2007). ¿Revoluciona el podcasting la comunicación?. Dins M. Cebrian Herreros i J Flores (Eds.). Blogs y Periodismo en la Red (p. 459-469). Madrid: Fragua. [www]

Sellas, T. (2006) Las reacciones no se han hecho esperar… Dinámicas viciadas del periodismo radiofónico y sus consecuencias a raíz del 11-M. Dins A. Vara, J. Rodríguez Virgili, E. Giménez i M. Díaz (Eds.). Cobertura informativa del 11-M (p. 291-306). Pamplona: Eunsa. [www]